onsdag 16. september 2009

Uheldig utvalgsnavn

Jeg føler meg litt slem som lo av dette, men til mitt forsvar kan jeg si at ingen ble skadet. Og da mener jeg ikke av latteren min, men i hendelsen som framkalte latteren. Hendelsen, som ble omtalt i Aftenposten, var at en rullestolbruker som skulle av T-banen, falt ned i skinnegangen. Vedkommende slapp unna med noen skrubbsår, men hendelsen skal likevel

[...] bli overført til en ekstern havarikommisjon (Aftenposten 16.9.2009)
Kommisjonen er sikkert bra nok den, men jeg ville blitt en smule betutta hvis jeg var i en ulykke som måtte granskes av noe så dramatisk som en havarikommisjon.

1 kommentar:

Ami sa...

Heh, bloggen din får meg il å tenke på en samtale i åttende, en jegte som snakket med engelsklæreren vår. "Men det må jo være 'mouses', det er jo helt tydelig" "Nei, det er 'mice', mas sier jo ikke 'muser' på norsk heller?" "Jo, det gjør man! Akkurat som 'stoler' og 'kjøleskaper'!"